Tydzień Świadomości Konsumenckiej z Głosem SenioraTrwa ogólnopolska kampania edukacyjna Stop Manipulacji – nie daj się oszukać!, a także realizowana w jej ramach akcja Stop Korona-Oszustwom.

Kampania Stop Manipulacji – nie daj się oszukać! ma za zadanie zwiększenie świadomości konsumentów. Jej głównym celem jest edukacja w obszarze oszczędności, ekonomii, praw konsumenta, manipulacyjnych technik sprzedaży i bezpieczeństwa.

Celem akcji Stop Korona-Oszustwom jest zwiększenie świadomości w temacie zagrożenia różnego typu oszustwami w trakcie pandemii wśród osób starszych. W ten sposób, Stowarzyszenie MANKO przestrzega seniorów przed manipulatorami i informuje jak nie da się oszukać. W czasie pandemii seniorzy nie są tylko narażeni na wirusy, ale także na nieetyczne praktyki biznesowe.

 

 

 

 

Oto przykładowe techniki manipulacyjne powstałe TYLKO w trakcie pandemii:

FAŁSZYWE SZCZEPIONKI

  • OSZUSTWO NA DEZYNFEKCJĘ PRZESYŁKI
  • OSZUSTWO NA DEZYNFEKCJĘ MIESZKANIA
  • MASECZKA ZE SREBRA
  • OSZUSTWO NA CHOREGO WNUCZKA
  • „NA NIEDOPŁATĘ ZA GAZ I PRĄD”
  • CUDOWNE LEKI NA KORONAWIRUSA
  • PREZENTACJE SPRZEDAŻOWE – GRATISY
  • FAŁSZYWE SZCZEPIENIA ZA GRANICĄ
  • „NA MOBILNY PUNKT SZCZEPIEŃ”

źródło: https://glosseniora.pl/2021/03/15/tydzien-swiadomosci-konsumenckiej-z-glosem-seniora/